3 Mart 2015 Salı

HAYIR DİYEBİLİYOR MUYUM?




Kendime bu Selfie’yi yaptım. “BEN (Bilgili, Eğitimli, Nazik)”in bana anlattıklarını sizinle paylaşacağım. 
Ancak sizin de, gözlerinizi bir iki dakikalığına kapatıp şöyle son bir haftanıza gitmenizi istiyorum. 
Kaç kişi için işlerinizi ertelediniz?

 Kaç kişi ile sırf o mutlu olsun diye sohbet ettiniz? 

Her şeye “Evet”’mi dediniz. Bütün bunları işinizi ve dostluklarınızı riske etmemek için mi? Yaptınız? 

Bugün de kendinize kızgın mısınız? 

Sırf hayır demediğiniz için kendinizi kullanılmış gibi hissettiniz mi? Bir düşünün….

........................................................................................................................................

“SEN!” dedi irkildiğim ses tonuyla, “BEN (Bilgili, Eğitimli, Nazik)” …

“Uzun zamandır hiç ‘Hayır’ dediğini duymadım. Sanki hayır kelimesini lügatinden çıkarmış gibisin. Hayır kelimesinin bir tercih olduğunu bilmelisin.

Hayır demek teklifi yapan kişiyi reddetmek değildir. Ben hayır dersem o da bana hayır der diye düşünüyorsun. Reddedilmekten korkuyorsun. Sürekli evet demeyi mükemmel insan olmanın şartları arasında görüyorsun. Fark etmelisin ki mükemmeliyetçiliğe doğru gidiyorsun. Evet demenin fedakar, yardımsever ve iyi insan olmak anlamına geldiğini düşünüyorsun.

Herkes için her şey olmaya çabalıyorsun. Senin için önemli olan nedir? Bunu bilmelisin. Zaman ve enerji sınırlı kaynakların, ve sen, onu önemsiz şeyler için harcıyorsun.

 Bugün saatlerce bir kafede oturup, sana hiçbir bilgi katmayan o ortamda bulunman sadece birilerine ‘Hayır’ diyemediğin içindi. Ve sen bunu farklı şekillerde çok sık yapıyorsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder